Duurzaamheid

Future Fuels
Vissers Olie is officieel dealer van Future Fuels. De producten van Future Fuels zijn hoogwaardiger dan gewone diesel, beter voor het milieu, beter voor de motor en beter voor u.
Ssynfuel+ is de eerste en enige duurzame diesel op synthetische basis die de wereld van milieu en techniek volkomen verenigt. De Eco2fuel-productenlijn is een afgeleide van de Ssynfuel+, heeft een lagere kostprijs, en is speciaal ontwikkeld om uw bedrijf te helpen om stap voor stap te kunnen groeien naar een steeds hogere mate van duurzaamheid op het gebied van techniek en milieu. Kijk voor meer informatie over Future Fuels op de website www.futurefuels.nl of neem contact met ons.

Groen Gas: idealistisch en prettig rijden
Met groen gas rijdt u voor de laagste prijs per kilometer in vergelijking tot alle andere reguliere brandstoffen. Daarnaast is het zonder twijfel de duurzaamste en schoonste brandstof voor voertuigen waardoor u rekening houdt met het milieu. Een groen gas auto rijdt even snel, de motor is even krachtig en u hoeft op geen enkele manier in te leveren aan comfort, laadvermogen of betrouwbaarheid in vergelijking met auto's die op traditionele brandstof rijden. Het is dus een kwestie van slim recyclen om ons duurzaam en goed op de weg te kunnen verplaatsen. Dat klinkt misschien cryptisch, maar het slaat volledig op groen gas. Vissers Olie gelooft heilig in deze bio-brandstof. Deze korte film laat zien welke ontwikkeling Vissers Olie doormaakt op het gebied van alternatieve brandstoffen, en groen gas in het bijzonder .

Consumentenprogramma’s zoals Kassa! hebben er al aandacht aan besteed. De kenners zijn enthousiast. Rijden op groen gas is prettig. De auto loopt heerlijk en geruisloos. Aan prestaties boet geen auto in. Je vervoermiddel rijdt zuiniger en schoner. En de brandstof is ook nog eens veel goedkoper dan benzine. Het zijn voordelen die als muziek in de oren moeten klinken.

Dat zijn mooie referenties. Maar wat is groen gas nu daadwerkelijk? Het is een bio-brandstof die gemaakt wordt uit ons afval. Denk aan rioolslib. Maar het wordt ook gewonnen uit resten van groenten en fruit, afval van stortplaatsen en dierlijk restafval zoals koeienmest. Afval dat omgezet wordt in energie, zo zou u het kunnen benoemen. Het productieproces bestaat uit drie stappen: vergassing, gasreiniging en ethanisering. Zonder al te technisch te willen klinken, komt het er op neer dat het materiaal hergebruikt en gezuiverd wordt, waardoor het volledig duurzaam is. Groen gas is net zo veilig als gewoon aardgas. Het zorgt alleen voor aanzienlijk minder uitstoot van CO2 en fijnstof. Nog een belangrijk verschil: we hoeven de aarde niet uit te putten voor deze brandstof. Dat is nu net de reden voor Vissers Olie om in deze markt te duiken. Het is een bewustzijn. Fossiele brandstoffen worden schaarser. Prijzen stijgen. Directeur Gerbert Vissers: "Concurrenten en oliemaatschappijen geloven niet allemaal per se in alternatieve brandstoffen. Omdat auto’s ook zuiniger worden en het mondiale verbruik daardoor teruggedrongen zou kunnen worden, zo is de gedachte. Maar wij kijken vooruit. ”Het heeft met idealisme te maken, zegt Vissers desgevraagd. “Op de korte termijn zeer zeker”, lacht hij. “Je moet dit wel leuk vinden. Je moet er wél in geloven, want de komende jaren gaan we er geen geld mee verdienen.Het is niet de gemakkelijkste weg die we bewandelen, maar ik weet zeker dat het ons op den duur zakelijk geen windeieren zal leggen. Daar ben ik van overtuigd.” Vissers durft te dromen. Binnen enkele jaren zou hij zelf betrokken willen zijn bij de productie van groen gas. Onderhandelingen zijn voorzichtig gestart. Hij tast af. Zoekt partners. Ontdekt opties. Daarmee zou groen gas die vlucht kunnen nemen, die het verdient. Prettige bijkomstigheid is dat Vissers Olie daarmee de lokale economie een impuls zou kunnen geven. Omdat bij de opwekking van groen gas ook agrarische bedrijven betrokken kunnen worden. Noem het idealisme. Noem het ondernemerschap. De beste term zou wellicht idealistisch ondernemerschap zijn.

Blue One biobenzine
Beschikt u (nog) niet over een aardgasauto dan kunt u bij ons terecht voor Blue One, een biobenzine die zeker drie keer duurzamer is dan normale benzine!

Blue One (voorheen hE15) biobenzine is voor 15% opgebouwd uit hydrous ethanol en voor 85% uit Euro 95. Het is dus voor het grootste deel een hele normale brandstof. Het voordeel zit echter in de 15% hydrous ethanol. Deze is gemaakt uit planten en heeft geen onnodige bewerkingen ondergaan. Dat is prettig, want hierdoor is Blue One biobenzine zeker drie keer duurzamer dan Euro95 en bespaart een liter Blue One biobenzine minimaal 10% CO2, ten opzichte van Euro 95 of Super Plus. 

Vissers Olie is de eerste distributeur van biobrandstof in Limburg. De CO2 uitstoot is lager en het brandstofverbruik is gunstiger dan bij de gebruikelijke benzine. Al een aantal jaren wordt aan Euro 95 ongeveer vijf procent ethanol toegevoegd. Vanaf 2020 moet alle benzines 10 procent ethanol bevatten. De biobrandstof met 15 procent ethanol is geschikt voor iedere auto die op Euro 95 rijdt (vanaf bouwjaar 2001). 

Meerdere studies tonen aan dat het geen probleem is ethanol in hoeveelheden tot 20% toe te voegen aan Euro 95 en deze te gebruiken in een onaangepaste benzineauto. Belangrijk om te weten is dat u ten alle tijde weer Euro 95 of Super Plus kunt tanken wanneer u Blue One heeft gebruikt.

Blue One biobenzine is verkrijgbaar op het groene eiland van Esso Vissers Horst (Stationsstraat 90).

Blue One biobenzine, voor een groene toekomst!

Meer weten? Neem ook eens een kijkje op www.iktankgroen.nl

Bel ons via 077 - 399 9200 of  Neem contact met ons op